Haunting: 1. fejezet

Fáradtan kászálódtam fel a kanapéról, hogy kimenjek a konyhába vacsorázni. Apám már rég aludt az emeleten, viszont anya még a dolgozószobájában tüsténkedett. Míg édesapám keményen dolgozott egész nap egy gyárban fuvarozóként, addig édesanyám szinte az egész napját abban a kis szobában töltötte (amióta ideköltöztünk) és szorgalmasan gépelte lehetetlen ötleteit. Igen, anya író, és részben miatta kellett elköltöznünk. Ez kicsit dühített, s mióta beköltöztünk haragban voltam vele.
A konyhában nem igazodtam ki valami jól, mivel még idegen volt számomra a terep. Bár a hűtőben találtam főtt ételt, mégis inkább egy szendvicset készítettem magamnak. Vacsorámmal együtt tértem vissza a tágas nappaliba, melyet kissé csicsásnak találtam a beépített, díszes szekrény miatt. Amúgy maga az egész ház modern volt, csupán ez az egy bútordarab bántotta a szemem. Éppen átkapcsoltam egy újabb unalmas krimire, amikor kopogás ütötte meg a fülem. Meglepetten fordultam az előszoba felé, majd a dolgozószoba ajtajára esett a pillantásom. Persze, tisztában voltam vele, hogy anyát még akkor sem fogom kirobbantani a birodalmából, ha itt a világvége – így hát magam mentem ajtót nyitni.
A fiú éppen kopogtatásra emelte a kezét, amikor ajtót nyitottam.
– Szia! – néztem fel az ismeretlen helyes arcába.
– Jó estét! Bocsánat a késői zavarásért, de édesanyám szerette volna, ha mindenképpen hozok az új szomszédunknak egy kis kóstolót az ő isteni süteményéből.
Forgatta meg a srác egyik kezében a még gőzölgő tálcát.
– Nyugi, nincs benne cián! – mosolyodott el, mikor meglátta kétkedő tekintetem. Kék szemeimmel kissé bizalmatlanul fürkésztem a fiút.
– Ha te mondod! – nevettem el magam és betessékeltem a vendéget. – Gyere, erre van a nappali!
Keresztülmentünk az előszobán és egy rövidke folyosón, majd beértünk a tágas helyiségbe, mely a konyhával szemben helyezkedett el.
– Foglalj helyet! – mutattam a kanapéra, majd kimentem a konyhába, hogy itallal kínálhassam a vendéget. – Kérsz valamit inni? Van ásványvíz, kóla és tea. Na?
Kérdeztem, miközben elővettem a poharakat a csap feletti szekrényből.
– Jó lesz az ásványvíz, köszi!
Percekkel később a kezemben két pohár ásványvízzel jelentem meg.
– Jut eszembe, még be sem mutatkoztam! – söpörtem ki arcomból egy szőke tincset, miután letettem a poharakat az asztalra. – Az én nevem, Cassandra Willow, de mindenki csak Cassinek hív.
– Ó, milyen udvariatlan vagyok! – állt fel a fiú és ő is bemutatkozott, majd kezet fogtunk.
– Örülök, hogy megismerhetem, szép hölgy. Taylor Morin vagyok. 
Akarva-akaratlanul is, de elpirultam egy pillanatra a régimódi szavak hallatán. Míg kezet ráztunk volt időm belenézni a fiú barna szemeibe. De elkaptam róla a tekintetem, még mielőtt teljesen beleveszhettem volna. Mindketten helyet foglaltunk a kényelmes kanapén és beszélgetni kezdtünk, közben Taylor óvatosan feltérképezte a szobát.
– Min gondolkozol? – néztem én is fel a plafonra. A fiú megrázta a fejét, s kissé zavartan nézett rám. Vélhetően nagyon eltűnődött valamin. Kíváncsian kémleltem az arcát.
– Semmin, csak…
Türelmesen vártam, hogy folytassa.
– … Szóval, csak… Ez az a ház és most olyan fura… De ne is törődj a zagyvaságaimmal, egy kicsit babonás vagyok.
Erre mindketten felnevettünk, de ezúttal az ő nevetése nem volt annyira felszabadult és őszinte, mint az előbb. A zsivajra váratlanul kinyílt a konyha melletti dolgozószoba ajtaja, s anya lépett ki rajta. 
– Mi ez a nagy hangzavar, Cassi? És ki ez a fiú?
Anya hosszú, szőke haja züllött, szép arca nyúzott volt, szemei fáradtak a monitor folytonos bámulásától.
Mielőtt megszólalhattam volna a mellettem ülő sötét hajú srác felkelt a kanapéról, hogy kezet fogjon anyámmal és egyúttal neki is bemutatkozzon.
– Elnézést a zavarásért, a nevem Taylor Morin. A szomszédban lakom, édesanyám küldött át, hogy üdvözöljem önöket az ő nevében is. Természetesen nem érkeztem üres kézzel, hoztam egy kis sütit, frissen a sütőből.
Anya vetett rám egy szúrós pillantást, mellyel egyértelműen azt üzente: miért kell minden jöttmentet beengedned, amikor még magunk sem ismerjük a környéket?!
Én csak bocsánatkérően néztem rá, majd számhoz emeltem a poharam, és belekortyoltam. Az ásványvíz szénsavas buborékai szúrták a torkom, ahogy nyeltem.
– Hát, örülök, hogy megismerhetlek. Én Cassi anyukája vagyok, Mrs. Willow.
Magamban mosolyogva néztem, ahogyan kezet fognak, majd anya vett a sütiből és ment is vissza a dolgozószobájába.
– Kedves anyukád van. – nézett mélyen örvénylő, barna szemeivel rám Taylor, s maga is vett a sütiből.
– Köszi, csak bár ne lenne annyira munkamániás!
Hát kimondtam, végre! De legszívesebben azonnal visszaszívtam volna a meggondolatlan, ugyanakkor őszinte szavakat. Szégyenemben lesütöttem a szemeimet, ám a fiú nem úgy reagált, ahogy számítottam rá.
– Megértem, az én apám is ilyen.
Kérdőn pillantottam föl, s egy pillanatra úgy éreztem, mintha vibrálna a levegő a szobában. Nem értettem. De aztán az egész legalább olyan gyorsan elmúlt, mint ahogy keletkezett.
Még vagy egy jó órát beszélgettünk, majd kikísértem Taylort és felvonultam aludni.
Ekkor kezdődött minden.  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Üvegfal: 2. fejezet

Üvegfal: Prológus

Mikor a játék eltörött